Generic selectors
Tik tikslios atitiktys
Ieškoti pagal pavadinimą
Ieškoti tekste
Versija
neįgaliesiems

Krizinis nėštumas

Krizinis nėštumas yra neplanuotas arba planuotas nėštumas, kuris tapo rimtas ir sunkus nėščios moters išgyvenimas dėl artimosios aplinkos paramos trūkumo, finansinių rūpesčių, sveikatos problemų, persileidimo ir pan. Atsidūrus tokioje situacijoje reikia prisiminti, kad visada yra kur kreiptis pagalbos, svarbiausia išdrįsti kreiptis į specialistus.

Jeigu jums reikia skubios pagalbos apsilankykite KNC puslapyje arba skambinkite +370 603 57912

Neplanuotas nėštumas

Šioje situacijoje gali atsidurti bet kuri moteris ar šeima. Visi jūsų išgyvenami jausmai gali užplūsti tarsi didžiulė banga, tačiau stenkitės atskirti šias emocijas ir jas išjausti.

Jausti šoką ir stresą yra normalu
Jei ką tik sužinojote, kad esate nėščia, ir to neplanavote, jausti šoką, stresą bei nerimą yra normalu. Jūsų jausmai gali svyruoti nuo didelio susijaudinimo iki situacijos neigimo ir baimės. Pabandykite priimti šiuos jausmus, po kelių dienų intensyviausios emocijos nurims.

Būkite sąžininga su savimi
Leiskite sau išjausti visas emocijas, jas priimkite. Atkreipkite dėmesį į emocijas, kurios sukelia fizines reakcijas – pykinimą, kūno skausmus. Užsirašykite šias emocijas į užrašų knygelę, kad po kelių dienų galėtumėte perskaičiusi atskirti, kurie jausmai buvo labai laikini, o kurie vis dar nepalieka jūsų net ir praėjus kuriam laikui.

Pasitikėkite savo nuojauta
Nors tai gali būti nelengva, pabandykite atmesti išorines problemas, tokias kaip darbas, mokslai ir šeimos nuomonė, ir atsižvelgti į tai, ką jums sako jūsų širdis ir nuojauta, užsirašykite šias mintis į užrašų knygelę.

Jūsų partneris taip pat gali jausti stresą
Jei esate santykiuose, ar turite šeimą, gali kilti nesutarimų. Nepamirškite, kad greičiausiai jūsų partneris taip pat labai nustebo, jaučia stresą bei nerimą, todėl būtinai skirkite šiek tiek laiko situacijos stabilizavimui. Abu pabūkite su savimi, priimkite šią naujieną, tuomet pabandykite ramiai pasikalbėti.

Gyvenimo tikslai
Kiekvienas turi savo gyvenimo vizijas, svajones, matymą koks turėtų būti gyvenimas, jei galėtų pasiekti visus savo tikslus. Nebijokite permąstyti šias svajones. Kai būsite pasirengusi, pasikalbėkite su savo partneriu apie jo tikslus ir svajones, pabandykite sukurti bendrą vaizdą, sujungiantį jūsų abiejų gyvenimą.

Apmąstykite savo baimes
Net moterys, planavusios nėštumą, būdamos geroje finansinėje, šeimyninėje situacijoje išgyvena baimę, kad nebus pakankamai geros mamos. Nerimauti dėl savęs ir vaiko ateities bei sveikatos yra normalu. Atminkite, kad neįmanoma kontroliuoti visų savo gyvenimo aspektų. Stenkitės suprasti baimių priežastį ir bandykite rasti sprendimus, kurie pagerintų jūsų savijautą. Pavyzdžiui, jeigu bijote gimdymo, pasidomėkite kaip vyksta šis procesas, dalyvaukite jaunų mamų užsiėmimuose, pakalbėkite su savo gydytoju.

Pabandykite įsivaizduoti
Vizualizacija yra labai naudinga priemonė daugybei gyvenimo situacijų. Įsivaizduokite save savo namuose su naujuoju mažyliu – koks jausmas jus apima? Įsivaizduokite, kaip einate į maisto prekių parduotuvę ar kavinę su savo mažyliu vežimėlyje. Vaizduokite įvairias kasdienes situacijas, tai turėtų padėti geriau suprasti savo jausmus.

Bendraukite ar artimaisiais
Stenkitės bendrauti su draugais ir artimaisiais, kurie jūsų nesmerkia, palaiko, leidžia išsikalbėti. Suburkite gerą draugų ir šeimos ratą, kurie jus išklausys, palaikys, padės jaustis saugiai.

Kreipkitės į specialistus
Jei jaučiate, kad jums sunku suvaldyti savo jausmus ir emocijas, jaučiate didelį nerimą, stresą ar kitus neigiamus psichologinius simptomus, kreipkitės į psichikos sveikatos priežiūros specialistus. Išsikalbėjimas saugioje aplinkoje gali padėti suprasti savo išgyvenamus jausmus, padaryti jums tinkamus sprendimus.

Abejonės savimi
Net ir po visų šių žingsnių abejonės savimi gali vis kartotis. Priklausomai nuo to kokį palaikymo ratą sukursite, šie jausmai gali visai išnykti arba, atvirkščiai, būti stipresni. Suburkite gerą draugų ir šeimos ratą, kurie jus išklausys, palaikys, padės jaustis saugiai.

Parengta bendradarbiaujant su: Krizinio nėštumo centru ir gyd. Zita Alseikiene

Dėkojame, užklausos forma pateikta sėkmingai